maandag 9 september 2013

Pick-up nr. 2

Vandaag is het dan weer zo ver...

deze namiddag heb ik mijn tweede pick-up. Hopelijk is het een goede 'oogst' en zijn er veel bruikbare eicelletjes en uiteindelijke embryo's.

Vorige keer heb ik de pick-up zwaar onderschat, maar nu weet ik beter wat me te wachten staat. Ergens hoop ik dan ook dat ik er minder last van ga hebben aangezien ik het al wat ken, maar ik heb toch maar mijn agenda open gehouden voor de rest van de week, wat niet zo evident is, maar het is me momenteel belangrijker om goed hersteld te zijn tegen de terugplaatsing, dan dat ik bij ben met mijn werk, dat kan ik altijd nog inhalen.

Mijn plan was deze morgen nog te werken voor ik vertrek, maar ik ben weer zo zenuwachtig, dat het moeilijk is om me te concentreren. Net zoals het ganse afgelopen weekend trouwens... ik ben al 2 dagen misselijk en heb een zware druk op mijn buik, maar ja wat wil je. Donderdag had ik 2 follikelclusters van elk 5cm in diameter, je moet niet vragen hoe groot ze nu zijn! Maw, het was een totaal nutteloos weekend, waarin ik wel gekookt, maar met moeite gegeten, heb, de afwas heb gedaan en mijn boek heb zitten lezen... en dat terwijl er zo veel te doen is! aarghhh... daar word ik dus om de muren van op te lopen, zo'n tijdsverlies. Maar het ging echt niet, en het zal er niet op beteren de eerste 5 dagen na de pick-up.

Anyway, deze keer kan en zal mijn ventje op de kamer wachten tegen dat ik terug keer van het operatiekwartier, en dat is al een hele troost. Vorige keer lukte het niet met zijn werk, en toen voelde ik me zo alleen en miserabel, vooral omdat ik nog in de volle veronderstelling was dat het maar 'peanuts' was, en dat ik zelf achteraf gewoon mijn kleren aandeed en naar huis reeds, nog wat thuis zou werken, en eten klaar maakte e.d. Ja, dat was wel heel wat anders! Nu staat mijn flesje platte cola klaar en de ipod met oortjes om naar muziek te luisteren, meer activiteit zal je niet meer moeten verwachten van mij nadien. Ik heb mijn boek mee, je weet maar nooit, maar vorige keer had ik zelfs daar geen fut meer voor.

Maar ik wil ook niet te negatief klinken, het is een dag van een nieuwe kans, en nieuwe hoop. Hopelijk lukt het deze keer wel en zijn er meer bruikbare embryo'tjes, 4 zou mooi zijn, maar waarschijnlijk te mooi. Anderzijds zeggen de statistieken dat 50% van de vrouwen na een tweede pick-up met bijhorende terugplaatsingen zwanger is, hopelijk valt het 'dubbeltje' (zoals ze in Nederland zeggen) eens op zijn goede kant voor ons. Het zou leuk zijn.

Groetjes, en tot binnenkort, met een update!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten